dulu cikgu sekarang alhamdulillah dah jadi isteri

Murid Saya, Suami Saya, Guru Saya, Isteri Saya, Kisah Cinta Guru Fizik dengan Murid Berakhir di perkahwinan
Pelajar saya suami saya… guru saya isteri saya! Itulah luahan terakhir perasaan pasangan ini. 

Lelaki itu pernah menjadi pelajar Siti Aishah Pakechik. Siti bekerja sebagai guru, khususnya guru dalam bidang pengajian fizik. Lelaki bernama Muhammad Hazim Shahidan itu mendedahkan awal percintaan mereka adalah 'bergurau' yang muncul apabila dia mengatasi ilmu di sekolah Bukit Mertajam, Pulau Pinang. Entah kenapa, gurauan itu semakin membuahkan percintaan antara pelajar sekolah menengah itu dengan ibu guru. Gurauan Muhammad Hazim Shahidan untuk melamar gurunya terbongkar ketika dia masih di bangku sekolah. Senyuman Siti Aishah Pakechik, kata Muhammad Hazim Shahi yang turut memukaunya. Ketika itu, dia mengaku telah menolaknya oleh gurunya, seperti dipetik  daripada mStar Online. Saya akan melamar cikgu. Perlahan-lahan dia jawab, kalau awak nak tunggu awak, saya dah tua kalau macam tu,” katanya dalam bahasa Malaysia. Walaupun pada awalnya tidak diendahkan, perasaan itu ternyata dan sentiasa mengganggu Siti Aishah. Sebaliknya, Hazim sudah mula membuat segi empat sama, bersedia dari segi mental dan kewangan. 

"Pada mulanya saya bersiap dengan simpanan. Saya masih ingat ketika itu simpanan saya ada dalam RM477," kata Hazim. 
Dia juga menjual sarung tangan, tudung dan beg sebagai persediaan untuk berkahwin. 

“Lima tahun kemudian, saya sebenarnya meminta tangannya dan atas restu kedua ibu bapa, kami berkahwin dan sah menjadi suami isteri,” katanya.
 Walaupun jarak umur yang ketara, Hazim dan Siti Aishah bernikah pada Sabtu lalu, selepas bertunang sejak Disember lalu. Pada Disember 2017, Hazim menunaikan umrah di Mekah dan memohon petunjuk daripada Allah berhubung jodohnya.

 Sekembalinya dari Mekah, Hazim menyatakan hasratnya untuk meminang Siti. Tanpa disangka, ibu bapa Siti menerima lamaran itu kerana terharu dengan perjuangan Hazim. Hazim berkahwin pada usia 21 tahun, manakala Siti berusia 26 tahun. Siti dedahkan sebab menerima Hazim sebagai pasangan hidupnya kepada mStar Online. Menurut Siti, keikhlasan dan kesungguhan Hazim telah mencairkan hatinya.
LihatTutupKomentar